استاد محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در واکنش به مصاحبه رحمتالله نبیل با دویچهوله یادداشتی منتشر و نسخهای از آن را به خبرگزاری جمهور ارسال کردهاند که ذیلا به مخاطبان گرامی ارائه میداریم:
رحمت الله نبیل رییس اسبق امنیت ملی افغانستان در مصاحبه ای با دویچه وله صدای آلمان علیه من موضع گرفته و بعضی پروگند را دامن زده است که لازم است در پاسخ به آن اشاراتی داشته باشم و یاد آوری کنم که « پیرشدی ولی میر نشدی »
اول اینکه ؛
جناب آقای نبیل اخبار و شایعات دنیای مجازی را مستند قرار داده و من را متهم به معامله با کشور همسایه جنوبی کرده که باید بگویم معامله پشت پرده معمولاً کار عناصر امنیتی و استخباراتی مانند خودشان است که من در این رشته کارنکرده ام ایشان مرا در آیینه خود دیده ، چنانکه همین حالا خود در معامله با استخبارات یک کشور بزرگ منطقه هستند ، بلی این هم یک واقعیت است که تا زمانی که مشکل ما و مردم افغانستان با طالبان حل نشده ، ما در چوکات شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان و از آدرس یک حزب اثرگذار در ۴ دهه گذشته با تمامی کشور های ذیدخل جهان و همسایه های مان در رای زنی دوامدار هستیم و هر راه ممکن را تعقیب میکنیم از مذاکرات سیاسی تا تحرکات میدانی و این حق مسلم ما است نه به معنای معامله پنهانی
دوم ؛
ایشان از پیام من به مارشال عاصم منیر رییس ستاد کل نیرو های مسلح پاکستان در باره میانجی گری صلح بین ایران و امریکا انتقاد کرده که چرا ایشان را تقدیر کرده ام در این رابطه باید یاد آور شوم که همه مراکز تصمیم گیری منطقه و جهان میداند که من یک مجاهد مسلمان ، هزاره شیعه مذهب هستم و مواضع من در قبال اعمال جنایتبار و عیر قابل تصور دولتهای آقایان جو بایدن ، ترامپ و نتانیاهو در مورد نسل کشی مسلمانان فلسطین و غزه و لبنان روشن است که شدیداً با آن مخالفم و این تنها موضع من نیست که موضع سازمان ملل متحد و همه ملت های آزاد اندیش جهان است
سوم ؛
اخیراً تجاوز بی رویه و غیر قانونی امریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی و تمدن چندین هزار ساله ایران و نقض حاکمیت یک کشور اسلامی و مهم منطقه آسیا تنها ایران را متأثر نساخت بلکه جهان بشریت را دچار مشکلات امنیتی و اقتصادی بی سابقه کرده است در چنین شرایطی اقدام صدر اعظم پاکستان محترم شهباز شریف و فیلد مارشال عاصم منیر برای برقراری آتش بس و توافق صلح بین دو طرف ،برای هر مسلمان قابل قدر است ، اگر آقای نبیل از کشتار بیش از ۷۰ هزار زن و مرد و کودک از مسلمانان فلسطین ، غزه و لبنان و ایران لذت میبرد بستگی به وجدان خودش دارد ، چون ایشان همیشه در حلقه استخبارات امریکا فعال بوده و تعدادی زیادی از هموطنان خودش را نیز در دوران جمهوریت در همدستی با قوای اشغالگران در داخل کشور قلع وقمع کرده یا به زندان گوانتا نامو فرستاده است و به خدمت به دشمنان عادت کرده لهذا در برابر هرجنایت ازسوی آنان در هرجایی از جهان حساسیت ندارد و برایش بی تفاوت است که یک سال فلسطین ، سال دیگر لبنان ویمن و سال دیگرایران در زیر پای صهیونیسم و امریکا لگد مال شود ولی من این چنین نیستم ، وجدانم برای نسل کشی اطفال غزه و مکتب میناب در ایران و جنوب لبنان تکان میخورد
چهارم ؛ نبیل در جای دیگر از فرمایشات داهیانه شان گفته که آن ها را ایران از رفتن به پاکستان منع کرده است ، در این رابطه باید بگویم که ما ملاحظات ایران و یا ترکیه را داریم و نمی خواهیم از اقدامات ما آنان متضرر شوند وتا هنوز ما نرجیح داده ایم که قضیه افغانستان از طریق مذاکره سیاسی حل شود و ایران و ترکیه در این راستا تلاش دارند ، ولی اگر طالبان سر سختی ولجاجت به خرج دهند و راه های مسالمت آمیز به هیج وجه جواب ندهد سرانجام برای مردم و کشور مان خودمان حق تصمیم گیری را داریم و از هر راه ممکن تلاش خواهیم کرد ، ایشان متوجه باشند که زمان اینکه صحبت کردن در باره مسایل سیاسی کشور فقط حق یک جهت بود سپری شده است ، امروز افغانستان یا برای همه است یا برای هیچ کس مطمئن باشید .