سفرهای مکرر مقامات تحت تحریم طالبان به کشورهای مختلف و صدور مجوز این سفرها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، بهوضوح نشان میدهد که تحریمهای این شورا کاملاً تصنعی، بیبنیاد و غیرعملی است که تنها روی کاغذ وجود دارد و هدف از حفظ آن، پایبندی ظاهری به یک سیاست حیثیتی است؛ سیاستی که نمیخواهد طالبان را از لیست سیاه خارج کند اما عملاً سلطه آنها را پذیرفته و به آن مشروعیت ضمنی بخشیده است.



















